Seoul Metro Line9 Character Proposal
Character eXperience
2020

Overview
열차가 움직이는 소리인 `칙칙폭폭`이 연상되는 캐릭터 `치치`와 `포포`는 일반/급행열차를 운행하는 9호선의 특성을 반영해 탄생한 쌍둥이 캐릭터입니다. 9호선의 전용 색상(골드, 블루)과 열차의 외관에서 모티브를 얻어 디자인했습니다. `치치`와 `포포`는 향후 온, 오프라인으로 시민과 소통하며 서울 메트로 9호선의 소식을 전하는 마스코트로 거듭날 것입니다.

'Chichi' and 'Popo' are twin characters that reflect the characteristics of Line 9, which operates all stop / express trains. Designed with motifs from the exclusive color(gold, blue) of Line 9 and the exterior of the train. 'Chichi' and 'Popo' will be reborn as mascots to communicate with citizens and to inform them of Seoul Metro Line 9.

*실제로 적용되지 않은 제안 작업물임을 밝힙니다.
This project is a proposal that has not actually been applied.

CX Planner : Choi Hyang-a, Kim Kwan-woo
CX Designer : Kim Kwan-woo

Instagram  l Kwanooo.kr ⓒ kwanooo.kr

Back to Top